Buddha, natuur en stilte - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Buddha, natuur en stilte - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Buddha, natuur en stilte

Door: Gaby en Tineke

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

12 November 2009 | Nepal, Kathmandu

10 nov. op ons gemak om 9.00 uur vertrokken uit Varanasi, omdat de tocht naar Nepal " beslist niet langer zou duren dan 4 uur" Het werden er 8. Op zo'n tweeeneenhalve km van de grans blokkeerden tientallen vrachtwagens de weg. Omdat er geen doorkomen aan was, hield onze chauffeur het voor gezien. Onze bagage werd uitgeladen, deels in een riksja gezet en dat was het dan. Terwijl T. op zoek ging naar nog een riksja raakten we elkaar in het gewoel kwijt. G.hield haar riksja , die ook niet verder kon, voor gezien en rende met bagage en al verder. Kwamen elkaar uiteindelijk weer tegen. Samen met alle bagage in riksja van T. verder (arme riksjaman!). In het stikdonker kwamen we uiteindelijk aan bij het Indiaas grenskantoortje. Na de nodige uitreisformulieren te hebben ingevuld, verder met de riksja naar de Nepalese grens. Erg aardige ontvangst. Opnieuw formulieren ingevuld , geld gewisseld en toen dook gelukkig onze Nepalese chauffeur op die 5 uur op ons had zitten wachten. Waren erg blij hem te zien.
In een rustig tempo en comfortable SUV over redelijke wegen (wat een verschil!) in het donker naar Lumbini gereden. Gegeten en total loss naar bed.
11 nov. Omdat we gisteren te laat aankwamen, vandaag de geboorteplaats van Buddha bezocht en het daarbij behorende tempelcomplex. Zo'n 30 landen ( w.o. Thailand, Sri Lanka, Cambodja, maar ook Frankrijk en Duitsland) hebben er ter ere van Buddha een tempel neergezet en er zijn er nog steeds in aanbouw. Als het aan onze gids had gelegen, had den we ze allemaal moeten bezoeken, maar na zo'n stuk of tien vonden we het wel welletjes. Op naar Chitwan National Park dus.
Na een prettige rit door prachtig landschap om 16.30 uur gearriveerd. Hotel verkend, glaasje whisky gedronken, programma van de komende dagen doorgenomen, gegeten en naar bed. (heel harde matrassen en geen warm water, maar geweldige omgeving met alleen de geluiden van de natuur)

12 nov. Geweldige dag. Op om 6.15 uur i.v.m. safari per olifant. Fantastisch om op gelijke hoogte met vogels in de bomen door de bush te wandelen. Schitterende natuur. Zagen o.m.moeder rhinoceros met dochter, deers en prachtige vogels.
's Middags een kanovaart in uitgeholde boomstam. Voeren in diepe stilte en zo roerloos mogelijk langs krokodillen op niet meer dan 5 m afstand, zagen wel 10 ijsvogels en andere prachtige vogelsoorten en liepen vervlgens naar de olifantenkraamkamer. Een olifant had een tweeling van 1 jaar oud. Een absoluut unicum en enig om te zien.
Morgen vroeg op voor een safari per jeep en dan wordt het tijd voor ons bezoek aan Pokhara.

• 12 November 2009 - 15:27

Ingeborg:

Wat een geweldige ervaringen weer! Lijkt me te gek zo'n tocht op een olifant. Heel veel plezier in Pokhara.

Dikke kus

• 12 November 2009 - 16:08

Renate:

buddha is echt mijn ding...
    wat een mooie verhalen en mooie foto's...

veel liefs Renate

• 12 November 2009 - 18:23

Nel:

Jullie verslag en foto's zijn weer adembenemend, erg mooi.
    Wij genieten mee.
    Nog veel moois gewenst.

• 13 November 2009 - 08:27

Aly:

Wat een avontuurlijke reis,het ging allemaal zo comfortabel maar de ervaringen bij de Nepalese grens horen ook bij een avontuurlijke reis maar ik kan me voorstellen dat jullie erg blij waren elkaar weer te zien. Tien Buddhatempels is ook genoeg. Liefs en nog veel geluk en avontuur in Nepal.

• 13 November 2009 - 12:09

Margriet:

Hopelijk lukt het me eindelijk om op jullie mooie verhalen te reageren (ik word er steeds "uitgegooid")
    Wat geweldig om die grote dieren van dichtbij in hun eigen omgeving te zien. Mooie foto's!
    Veel plezier nog.

• 13 November 2009 - 21:17

Martijn & Carijn:

Namasté!
    Welkom in Nepal.
    Wat een erkenning op de foto's. Beetje jaloers en we kunnen qua gevoel zo in het vliegtuig stappen om ook weer in dit heerlijke land te zijn. Wat een avontuur aan de grens! Blij dat jullie elkaar weer snel hebben terug gevonden. Geniet in Pokhara!

Liefs ons

• 13 November 2009 - 23:34

Gerry:

Wat een enige olifanten! Liever 1 olifantje in de hand dan 10 gebouwen in de lucht!! En straks natuurlijk allemaal leuke kindertjes! Gaby, steel er geen!!!!Geniet deze laatste 10 dagen!
    Liefs van Gerry