In vogelvlucht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van tineke en gaby - WaarBenJij.nu In vogelvlucht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

In vogelvlucht

Door: Gaby en Tineke

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

19 November 2009 | Nepal, Pokhara

19 nov. De afgelopen twee dagen genoten van alles een beetje op ons gemak doen: wandeling naar de World Peace Stupa, terrasje aan het meer, bezoek aan Namaste, winkelen, kaarten schrijven. Het werd dus tijd voor actie. Vanochtend om 4.00 uur opgestaan omdat we de zonsopgang vanaf de top van de Sarankot wilden bewonderen. Na een klim in het donker van ca.45 min. waren we hijgend en puffend net op tijd voor de zonsopgang. Helaas, op hetzelfde moment kwam er een enorme nevel opzetten, die zon en bergtoppen aan het gezicht onttrok. Toen wisten we nog niet dat we zo'n 8 uur later hoog over diezelfde Sarankot zouden zweven.Met chauffeur en gids terug naar hotel, stevig ontbeten, en daarna op pad voor sightseeing: oude tempel, historische gebouwen, een Tibetaans vluchtelingenkamp, een waterval, het moderne, eigentijdse Pokhara met mooie winkels en nog zo wat. Om 1 uur werden we afgezet bij het kantoor van waaruit wij naar de plek op de Sarankot zouden rijden, van waar onze 1 uur durende vogelvlucht zou starten. Paraglidend op meer dan 2000 m. hoogte zagen we enorme vogels (gieren, arenden) onder ons vliegen, hadden we een prachtig uitzicht over de Sarankot, Pokhara, bergen, rivieren en het Pewa meer. We zouden het zo weer willen doen.
Vol trots over deze heldendaad (je zult maar hoogtevrees hebben), hebben we ons op een wijntje en een aangename maaltijd getrakteerd. Het was, kortom, een geweldige dag.
We waren overigens niet de enigen die versteld van onze heldenmoed stonden. Temidden van alle jeugd die niet langer durfde paragliden dan een half uur staken de "mums" erg gunstig af.Vanavond moet er gepakt, want morgen rijden we om 08.00 uur naar het laatste doel van onze reis:Kathmandu.

• 19 November 2009 - 14:19

Ingeborg:

TROTS TROTS TROTS!! wat gaaf zeg die paraglide. hele mooie foto's! kijk erg uit om alle verhalen face to face to horen volgende maand! Super veel plezier met het laatste stuk van jullie overgetelijke reis. Dikke smakkerd

• 19 November 2009 - 17:15

Jannie:

Lieve dames,

Wat een mooie en spannende activiteiten doen jullie toch. Volgens mij amper de tijd om iets te verwerken en dan dient het volgende zich alweer aan. Verwerken kan natuurlijk als jullie weer terug zijn in ons kikkerlandje wat zo langzamerhand wel heel saai begint te voelen.

Groet Jannie

• 19 November 2009 - 17:21

Carijn:

Krijg meteen weer de kriebels met de beelden! Zo bijzonder dat jullie ook zijn gaan zweven boven Pokhara samen met de roofvogels. Zoooo gaaf. Succes met de reis naar Kathmandu. Op naar de monkeytemple en Durbar Squar. Geniet nog even van de Mo Mo's en een heerlijk ontbijt in Thamel! Dikke kus

• 19 November 2009 - 20:11

Margot:

heerlijk, jullie verhalen en foto's. Alsof ik er ook weer middenin sta,weet precies, waar jullie genoten aan Lakeside, proef nog de heerlijke taart en de cocktail.
    Als een wervelwind vliegen al jullie avonturen aan me voorbij. Geniet van het laatste stukkie Nepal, hectisch, maar indrukwekkend. Lieve groeten, margot

• 20 November 2009 - 12:27

Jo En Bea:

Gaby: slaap jij echt in die bedjes, op zo'n slaapzaal?????

Dat we dat nog mogen zien van je!

Dat moet een machtig/prachtig/overweldigend gevoel zijn om zo in de lucht te zweven.

Aan je gezicht te zien, geniet je ontzettend.

We zien je snel.

Liefs,
    Jo en Bea (tijdens de lunchpauze)

Gaby en Tineke: voor straks goede terugreis.

• 22 November 2009 - 17:31

Hilde:

Zo, respect hoor! De sprong gewaagd! Fijn dat jullie zo genieten en erg leuk om alle bekende plekjes te zien op jullie foto's. Weer even daar. Geniet nog van Kathmandu en wel thuis!

Liefs Hilde