Sydney: laatste stop - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Sydney: laatste stop - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Sydney: laatste stop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

21 November 2008 | Australië, Sydney

Gisteren(20 nov.)na ons bezoek aan de Blue Mountains aangekomen in een warm Sydney (30 gr.), na veel gezoek de auto te midden van overstelpende drukte eindelijk op de juiste Williamstreet afgeleverd en met een taxi ons hotel opgezocht. Daarmee kwam een eind aan het enerverende getrek van de laatste paar dagen, waarin we in geen enkel hotel langer dan een nacht konden blijven.
Vandaag hebben we ons dus een rustige start gegund met een exorbitant groot ontbijt op de kamer. Daarna met heerlijk weer geslenterd door Darling Harbour, een uitgebreid bezoek gebracht aan een werkelijk schitterend aquarium (via twee glazen tunnels loop je dwars door het aquarium met prachtige vissen naast en boven je), geluncht aan de haven en daarna met boottaxi naar Circular Quay voor een trip met de ferry naar Manly vanwege het prachtige uitzicht op Opera House en Harbour Bridge. Aan het eind van de middag aan de Opera Quay gedineerd: met als voorgerecht immens grote oesters (vier keer zo groot als de onze), ocean trout salade, en als hoofdgerecht australische lobster, die overigens niet zo lekker is als kreeft bij ons.
De komende dagen staan een wandeling door The Rocks (het oude Sydney), de botanische tuinen en downtown op het programma en natuurlijk de balletvoorstelling in het Opera House.
Als we maandag op het vliegtuig via Hongkong naar Amsterdam stappen, komt er een eind aan een reis waarin we alleen al in Australie ca 15000 km hebben afgelegd, per camper, in vliegtuigen van diverse afmetingen, per helicopter, met trein, boot, ferry's, taxi's en gewone personenauto. Een reis door woestijnachtig gebied met bloedrode aarde, eindeloze vlakten met gumtrees en naar water smachtend vee en heel veel wildlife (walibi's, kangaroes,possums, egels, konijntjes, herten, emu's, dolfijnen, haaien, pijlstaartenroggen en wat al niet meer). Een reis langs schitterende kusten met zeeën in lichtgroen, turquoize, aquamarijn en een niet te beschrijven diepblauw,door duinen in schakeringen van sneeuwwit tot en met mauve, en meren van hardroze en paars tot grasgroen. We reisden door tropisch regenwoud en parkachtige heuvellandschappen, genoten van de Australische "Alpen", moesten wennen aan temperatuurverschillen van 15 gr en passeerden minstens vijf tijdzones.We hebben ontzettend gelachen, veel van elkaar geleerd en genoten van het goede der aarde. Kortom, we hadden de reis van ons leven.
Dank voor jullie reacties. Ze hebben voor een niet onbelangrijk deel bijgedragen aan het welslagen van onze reis.
Tot binnenkort, groetjes van ons beiden.

• 21 November 2008 - 12:51

J. En T.:

Blijf genieten, ook deze laatste paar dagen in die fantastische stad Sydney (wat een feest van herkenning zijn deze foto's)! Tot gauw.
    Liefs J. en T.

• 21 November 2008 - 20:21

Ing En Niels:

He schatten!
    We zitten nu heerlijk jullie verhalen te lezen in een hotelletje in het franse gedeelte van St Maarten, Saint Martin. Had wat voeten in de aarde voordat we verbinding hadden, maar meeeer dan de moeite waard. Het is hier ook heerlijk weer (gelukkig want in Curacao komt het nog steeds met bakken uit de hemel). Haal alles uit de laatste dagen Australie en de geweldige stad Sydney! Love you. ik spreek jullie volgende week als we allemaal weer op ons nestje zijn .
    Veel liefs van ons Ing en Niels

• 22 November 2008 - 21:40

Madelon:

Lieve G. en Tineke,
    Geniet van de laatste dagen zoals jullie de hele reis genoten hebben!
    Bijzonder om er zo "dicht" bij te zijn!
    X Madelon

• 24 November 2008 - 12:04

Carijn:

Blij dat het zo super is gegaan, de reis door Australië. De laatste daagjes een beetje bijgekomen in sydney! En nu alweer in het vliegtuig onderweg naar Hong Kong. Een goede reis en tot morgenochtend! Liefs ons

• 27 November 2008 - 13:15

Roely En Renate:

fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben gehad
    het zal wel even weer wennen zijn in het "koude"kikkerlandje
    we moeten maar gauw iets afspreken, een goede terugreis en een dikke kus

Roely en Renate