Van A. naar M.: koala's, kust, en stadse drukte. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Van A. naar M.: koala's, kust, en stadse drukte. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Van A. naar M.: koala's, kust, en stadse drukte.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

12 November 2008 | Australië, Melbourne

8 nov. vertrokken uit Adelaide en met onze knalblauwe Toyota richting zuiden gereden:. Eerste stop: wildpark, waar je o.m. koala's kon bewonderen.Ze slapen per etmaal ca 19 uur en eten de resterende tijd zo'n 1000 eucalyptusbladeren op. Daar was Stanley (2,5 jaar oud) druk mee bezig toen we hem onder toeziend oog van zijn verzorgster mochten aaien. Hij bleek een heel zacht vachtje te hebben. Totaal schattig. Voor filmpje van T. met een andere koala in de hoofdrol zie elders.Na dit absolute hoogtepunt via prachtige wetlands met veel bijzondere vogels, w.o. tientallen pelikanen, onze tocht vervolgd naar Robe. Een Scandinavisch/Schots aandoend plaatsje, gelegen aan de Guichen Bay. De volgende ochtend koffie gedronken en croissants gegeten bij de plaatselijke bakker , nog wat aan sightseeing in Robe gedaan en toen naar Beachport gereden. In het nabijgelegen Beachport Conservation Park in lake George heel veel zwarte zwanen en pelikanen gezien.Een indrukwekkend gezicht. In Beachport genoten van krab in leuk restaurant t.o. de pier en daarna via wat saaie route naar Mount Gambier. Een akelig plaatsje waar heel veel touristen naar toe komen om een Blue Lake te zien, dat onder bepaalde omstandigheden heel bijzonder blauw kleurt. De omstandigheden waren blijkbaar niet met ons, want wij zagen niets bijzonders. Dat gold overigens ook voor het hotel waar we hadden moeten moeten overnachten. De kamer was een en al droefgeestige stoffigheid uit de crisisjaren met als pronkstuk een pluchen sofa die als bed moest dienen. Klapstuk was de badkamer, die met enig wringen ruimte bood aan 1 volwassene van wel zeer beperkte afmetingen. Voeg daarbij de " indoor" pool die op de binnenplaats stond en gehuld was in een soort van plastic douchegordijn om daarmee de suggestie van 'indoor" te wekken en het probleem was gegeven. Wegwezen dus. Nadat we een beter onderkomen hadden gevonden,
de sleutel ingeleverd bijons oorpsr. onderkomen. Zelden hebben we een receptioniste zo verbaasd zien kijken. Ter compensatie van de extra kosten een maaltijd opgehaald bij Mc Donalds. Daarmee was de maat aan treurigheid meer dan vol. Volgens T. was de kwaliteit van de cheeseburger en toebehoren niet te vergelijken met die in Nederland. Volgens G. is dat van harte te hopen.
10 nov. Na een aangenaam verblijf in the Presidential Inn en een matig ontbijt onze weg langs de kust vervolgd. Prachtige route: via Nelson, een schitterend gelegen gehuchtje aan de Glenelg River ( wilden de rivier op, maar de boot ging buiten het seizoen niet op ma.), naar discovery bay coastal park. Ongelooflijk mooi! Een totaal onbedorven stuk natuur van over een lengte van 50 km prachtige, verlaten kust, schitterende hoge duinen, stille meren en moerasland. Een overstekende walibi gezien en schitterende vogels, w.o. natuurlijk zwarte zwanen in gote hoeveelheden en tientallen pelikanen.
Na een bescheiden lunch in Nelson (sandwich gekocht bij general store) doorgereden naar Mount Richmond National Park. Opnieuw veel mooie vogels w.o.de crimson rosella en een wei vol ibissen. Daarna veranderde het landschap in km's lange aanplant van naaldbomen voor industrieel gebruik en daartussendoor eindeloze graslandheuvels met daarop heel veel vooral zwarte koeien.
Via Cape Bridgewater en Cape Nelson (parklandschap met veel windmolens, schapen, koeien, heel veel kleine konijntjes en galahs: een prachtig papagaaitje)naar Port Fairy. Een schattig klein stadje, met een heel prettig hotel en een voor Australische begrippen erg gezellig, wat Frans aandoend restaurant met voortreffelijke keuken.Genoten! Ondertussen vliegen de kilo's erop, zodat we het aantal foto's van onszelf vanaf nu tot een minimum zullen beperken.

11 nov. sint Maarten in Ned. Gekke gedachte. Van Port Fairy via Warrnambool (Open Lucht museum bezocht, bril T. gerepareerd, koffie en apple crumble) naar Port Campbell: elke bocht leverde opnieuw een schitterend panoroma op. Met helicopter over The twelve apostels (het zijn er maar acht) tot aan Otways gevlogen en weer terug. eeen belevenis.Langs een schitterende kust naar onze eindbestemming: Apollo Bay

12 nov. Hier 27 gr. Vandaag via prachtige kustroute naar Melbourne gereden. Onderweg geluncht in Warrnambool en voor onze ogen een geparkeerde auto in brand zien vliegen. Gelukkig stond de onze met alle bagage een tiental meters verderop.
In de buurt van Anglesea een strandwandeling gemaakt en bij Bells Beach een van de mooiste surfstranden ter wereld bewonderd.
Via Geelong, een van de grootste provinciesteden, naar Melbourne. Gaan we morgen bezichtigen. We zijn dus nog niet aan een kuuroord toe. Mochten we op 25 nov niet uit het vliegtuig stappan dan zijn we op weg naar Hawai voor een welverdiende vakantie.
Groetjes van twee energieke reizigers.

• 12 November 2008 - 11:23

Gerry:

En toen hield het verhaal ineens op.Moeten wij het nu zelf afmaken? Volgens mij is Gaby nu 2x in een Mc Donalds geweest: 1x in New York en nu in Au.,dus nog niet rijp voor een vergelijkend warenonderzoek.Toch wel handig om een volwassene van zeer beperkte afmetingen te zijn, als ik over die badkamer lees!(ik heb 2 van die badkamers nodig..)Rijd(t) voorzichtig en blijf genieten!
    Liefs, Gerry

• 12 November 2008 - 13:07

Ingeborg:

Hoi schatten,

Ik lees het al het is gewoon genieten genieten en genieten! Als jullie nog even verder willen dan mogen jullie ook gezellig bij ons komen hoor! zal voor jullie koken en wijntjes inschenken. Gegarandeerd altijd beter dan de Mac. HAHAHA
    Geniet lekker verder en ik zie jullie bij het volgende verhaal.

Kus Ing

• 12 November 2008 - 18:17

Irene Vz:

Zeker energiek! Ongelooflijk deze reis van jullie en heel leuk het verslag te lezen.
    Wat zal het moeilik zijn weer aan het leven in Nederland te wennen.
    Geniet nog maar van alle reisavonturen!

• 12 November 2008 - 20:00

Thea:

Hello travelling qirls,

Heerlijk even bijlezen van een paar dagen van jullie te gekke reis. Prachtige foto's ook. Voor G vast een ware cultuurschok dat eten bij de Mac.We zitten hier inmiddels al weer achter de boerenkool en het stormt buiten. Geniet er nog maar lekker van.

Liefs Thea

• 12 November 2008 - 20:31

Greetje:

hallo tien en gaby (ik kende je nog niet maar na het lezen van jullie reisverslag begin ik me al een ardig beeld te vormen) Super wat jullie daar allemaal voor indrukken op doen. Ben een beetje jaloers vooral dat twee meiden dit toch allemaal maar evn doen. Tien wij hebben je kaart gekregen en heb via thea het adres van deze site gekregen en voel me uiteraard zwaar genoodzaakt ook even een berichtje achter te laten. Zitten er ook nog charming aussies? Flirten mag. maar niks serieus want we willen je natuurlijk gewoon terug dat snap je wel.En over vertrollen en broccoli wil ik niet meer horen dat gaat er wel weer af als je terug bent. Dan moet je weer tegen windkracht 10 inbeuken en bladeren vegen. dikke kus greetje en garry

• 12 November 2008 - 22:26

Jannie:

Hallo dames,

Bedankt voor jullie leuke kaartje, vandaag ontvangen.Alweer een prachtig verhaal wat maken jullie veel mee. Vlgs mij moeten jullie in Nederland bijkomen van deze vakantie. ( zal wel Nieuwe Schans worden).
    Hier is het echt herfst, gisteren ST Maarten en P&P heeft het al over sinterklaas vieren met elkaar.
    Groet Jannie

• 13 November 2008 - 11:11

Nel:

Heb vanmorgen alle berichten achter elkaar gelezen. Ben zeer geïmponeerd door jullie belevenissen en verhalen. Wat een reis! Wat een avontuur! Ik geloof dat ik dat vliegtochtje in die cesna niet mee had willen maken, ik had te doen met de engelse dame en ik ben onder de indruk van jullie, die als ervaren diehards achteloos zo'n tochtje maakten.
    De komende dagen ga ik de foto's bekijken, verheug me daar al op.
    Tot het volgende bericht.
    Liefs en groetjes.

• 13 November 2008 - 21:14

Madelon:

Hallo energieke reizigers!
    Ik vind het echt super om jullie zo te volgen!
    Wat een leuke site!
    Bedankt voor de kaart gisteren, en geniet er nog maar lekker van!
    Kus Madelon