Jodpur, the blue city - Reisverslag uit Jaipur, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Jodpur, the blue city - Reisverslag uit Jaipur, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Jodpur, the blue city

Door: Gaby en Tineke

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

28 Oktober 2009 | India, Jaipur

28 okt. De dag van gisteren begon met een uitgebreid bezoek aan een textielfabriek, waar we naar ons idee met succes langdurig onderhandelden over de prijs van de zaken die we hadden uitgezocht: er ging 50% van de prijs af en de verzending naar Nederland was gratis. Ze moeten er dus voldoende aan hebben overgehouden. De rest van de dag bestond uit een 8 uur durende rit van Jaipur naar Jodpur met onderweg de gebruikelijke taferelen: vijf personen op 1 motor, vehikels zonder verlichting, karren met kameel ervoor,een kudde van tientallen schapen op de weg. Ver na het invallen van de duisternis kwamen we uitgeput aan. De gebruikelijke ontvangst bij het hotel was als een warm bad. Heerlijk gegeten en vroeg naar bed.
Om 10.00 uur stonden chauffeur en gids klaar om ons naar het Meherangrah fort, en het praalgraf Jaswant Thada te brengen. Schitterende bouwwerken met sierlijke gevels,en prachtige miniaturen in mooie steenkleuren.
Na de lunch terug naar het hotel waar een jeep voor ons klaarstond. Met chauffeur en gids naar dorpen in de omgeving: een grote zandwoestijn met hier en daar wat dappere struiken en bomen die proberen te overleven. Bijbelse taferelen van herders met kuddes schapen, kleine nederzettingen waar sommige families al 7 generaties lang wonen, zwaaiende kinderen en vrouwen in "maria-achtige" gewaden. Kennis gemaakt met de smaak van opium, een pottenbakker aan het werk gezien,genoten van de aangeboden thee met melk en suiker en vervolgens van top tot teen ondergestoven door zand teruggekeerd naar ons hotel om daar te genieten van een ander India.

• 28 Oktober 2009 - 17:21

Jannie:

Hi dames,

Wat een prachtige en indrukwekkende verhalen.
    Lees ze met veel plezier.
    Hoe is het met de conditie af en toe wel tijd om te slapen?
    Hier was het vandaag prachtig herfsweer en zijn we in de ban van de Mexicaanse griep epidemie.
    Groet Jannie

• 28 Oktober 2009 - 17:52

Hilde:

Hallo Tineke en Gaby! Wat een fantastische verhalen en foto's! Mooie gebouwen, mooie kleuren en mensen. En zo te lezen ook al heel wat mooie ervaringen. Geniet ervan!

Liefs Hilde

• 28 Oktober 2009 - 21:18

Roely:

ik ben er weer even voor gaan zitten en heb genoten van de reisverslagen en genoten van de mooie foto's.
    Verheug me nu al op wat nog komen gaat.
    Geniet er samen maar lekker van