Via Orchha naar Kamasutra Tempels - Reisverslag uit Khajuraho, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Via Orchha naar Kamasutra Tempels - Reisverslag uit Khajuraho, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Via Orchha naar Kamasutra Tempels

Door: Gaby en Tineke

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

07 November 2009 | India, Khajuraho

7 nov. Vanochtend om 7.00 uur vertrokken uit Orchha, een klein, wat toeristisch dorpje met een mooi maar heel slecht onderhouden fort met daarin natuurlijk een paleis met een prachtige afwisseling van hindoe en mohammedaanse stijl met mooie fresco's die helaas veel te lijden hebben (gehad). Drie grote gieren vlogen af en aan: een indrukwekkend gezicht. Samen met de gids door het dorpje geslenterd, kleine souvenirs gekocht (stenen olifantjes en koperen make-updoosjes in de vorm van zes blaadjes met felle Indiaase kleurtjes) en genoten van het landelijke levensritme.
De weg erheen (zo'n 7 uur rijden, opnieuw lekke band) was bijna even erg als de weg naar de plek waar we nu zijn: een smalle tweebaansweg (een high way volgens Indiase begrippen) vol diepe kuilen en gaten, waar de chauffeur slalommend met wisselend succes om heen probeerde te rijden, ondertussen nog net het tegemoetkomend verkeer ontwijkend dat ook probeerde om die kuilen heen te rijden.Onder het motto: wie het eerst komt, het eerst maalt. Dit alles natuurlijk onder het gebruikelijke oorverdovend getoeter, gerem voor koeien en ander slenterend vee, gehossebos enz. Blij dat we geen aanleg voor wagenziekte hebben.
We hebben een uur geleden afscheid genomen van onze chauffeur, die nu de hele weg terug naar Delhi (1000 km)in een dag moet afleggen, waarvan nauurlijk een deel in het donker met spookrijders, onverlichte vehikels, voetgangers, allerlei soorten vee en tegenliggers met groot licht. We hopen dat hij aankomt. We weten wat het is.Hoewel we dankzij zijn ongelooflijk snelle reactievermogen vele malen aan een wisse dood zijn ontsnapt, vonden we het niet erg om hem vaarwel te zeggen. het was een wat nurks heerschap, met wisselende stemmingen die de vreemde gewoonte had om onder het rijden zijn portier te openen en om vol overgave iets onduidelijks uit te spugen waarop hij tijden had zitten kauwen. Een procedure die hij om de tien km herhaalde. Erg smerig, maar hier kijkt niemand van zoiets op.
Vandaag bezoeken we een deel van de 22 tempels van het toenmalige Chandala Rijk (9e tot 13e eeuw) die vooral beroemd zijn vanwege hun erotische beelden. Wordt het toch nog interessant.Voor beeldend verslag: zie foto's.
Na afloop besloten die dag helemaal niets meer te doen, behalve onze voeten te laten verzorgen, een wijntje te drinken en te relaxen.
8 nov. vandaag per vliegtuig naar Varanasi vertrokken. Ons in hotel geinstalleerd, lekker gegeten, en kennisgemaakt met de gids die ons morgen op onze boottocht over de Ganges zal begeleiden.Daarvoor moeten we opnieuw heel vroeg op, maar dat hebben we er graag voor over.Overmorgen wacht ons een nieuwe chauffeur voor de tocht naar de Nepalese grens.

• 07 November 2009 - 11:59

Carijn:

Hoi stoere reizigers!

Wat staat de Taj Mahal schitterend op de foto! Lijkt me echt een genot om daar te zijn met zonsopgang. Nog 4 daagjes en jullie zijn in Nepal. Wat gaat alles toch snel maar de ervaringen zijn gigantisch. Geniet lekker verder!

Liefs Carijn

• 07 November 2009 - 13:08

Sangrila:

Hai,
    Bezoek ook Goa,de Bounty Paradise.
    Prettig verblijf in India. Sangrila Restaurant in Batim,Goa Velha.Goa.

• 08 November 2009 - 17:44

Thea:

Dag lieve Tineke en Gaby

Nou ik had wat in te halen vanaf jullie eerste dag. Shame shame. Maar wat een fantastische verhalen, kleuren en vast heerlijke geuren.En wat weer een andere wereld dan Australie. Het is hier al weer stamppotweer en er zit al bijna geen blaadje meer aan de bomen. Geniet er dus maar lekker. Ik ga even onder de zonnebank.

Liefs Thea en Cor