Van Kings Canyon puffend naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Van Kings Canyon puffend naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Van Kings Canyon puffend naar Adelaide

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

07 November 2008 | Australië, Adelaide

4 nov. Van Ayers Rock naar Kings Canyon Wilderness Lodge.
Om half een opgehaald voor de rit naar Kings Canyon. Om half vijf stopten we bij Kings Canyon Station. Daar werden we met nog twee andere Nederlanders overgeladen in een klein busje. "They are going to sleep between spiders and snakes", legde de gids uit aan het gezelschap van achterblijvers. Wat bibberend begaven we ons op weg. Een kwartiertje later reden we het terrein van Kings Canyon Wilderness lodge op. Met de wilderness viel het godzijdank wel mee. We werden ondergebracht in tenthuizen (houten bungalowtjes met tentdak en een riante badkamer en eigen terras) Als raskampeerders vonden we dit het toppunt van luxe. Gelukkig bleven ook de snakes en spiders uit zicht.
Na een biertje (want bijna geploft van hitte) een kleine wandeling in omgeving gemaakt en daarna terug naar lodge. Om 18.00 uur gezamenlijk aperitief met vijf Britten, een Japanner en twee Nederlanders. Aansluitend samen onder de sterrenhemel samen gegeten. Erg gezellig. Niet al te laat naar bed, want de volgende ochtend werden we om 6 uur aan het ontbijt verwacht i.v.m een wandeling door Kings Canyon.
5 nov.samen met het Nederl. echtpaar en o.l.v. Penny (gids) Kings Canyon verkend(prachtig) en veel geleerd over flora, fauna en gewoontes aborigionals. Het speet ons geweldig dat we aan het eind van de ochtend de lodge weer moesten verlaten, waren graag nog een dag gebleven. Na douche en een kop koffie door Penny teruggebracht naar Kings Canyon station, waar we werden opgewacht door Leo, die ons samen met ca. 40 andere personen zou vervoeren naar Alice Springs.Een reis van ca. 6 uur. Onderweg in de bus een spectaculaire film over kangoeroes gezien en een aantal video's over de mooiste plekken van Australie. Het was leuk om te constateren dat we er daarvan al een groot aantal hadden gezien. Om 18.00 uur aankomst in aardig hotel met airco, wat geen overbodige weelde bleek, want we vielen er flauw van de hitte (40 gr. en godsammelig vochtig).
6 nov.'s Ochtends Alice Springs verkend. Veel aboriginals die - zo lijkt het - wat doelloos rondslenteren of onder een boom zitten, en veel galeries met Aboriginal art; Ontbeten met scrambled egg op gebakken (!) toast, gelardeerd met een ongelooflijke hoeveelheid knoflook. Om 11.30 naar station voor reis met Ghan naar Adelaide. Hadden ons erg op die trip verheugd en terecht. Hadden eigen slaapcoupe met eigen douche en opklapbare wastafel en toilet. De reis duurde 24 uur. Een groot deel daarvan hebben we etend en drinkend(lunch, diner, ontbijt, early morning tea op bed , en een soort van uitgebreid 12-uurtje) doorgebracht. Ook de bar bleek een prettige trekpleister. Onderweg o.m een geweldige zandstorm en veel natuurschoon gezien.
7 nov. Kilo's zwaarder en bibberend van kou (het is hier 19 gr!) door Adelaide gewandeld. Gezellige, wat rommelige universiteitsstad met een landelijk wijncentrum, waar je de wijnen van het land kunt proeven. (niet gek). Na een wandeling door de botanische tuin terug naar hotel. Morgen halen we de auto op en beginnen we aan onze tocht door het zuidoosten van Australie.
Groetjes van twee koukleumen.

• 07 November 2008 - 16:46

Ing:

He, net tijdens een broodje kaas (lunch) even lekker julie verhaal gelezen. Ben zoooo benieuwd naar alle andere foto's en verhalen na dit reisverhaal. Snel maar even afspreken?? hihi

Heel veel plezier weer.

Dikke kus Ing

• 09 November 2008 - 10:11

Jannie:

Dames alweer een leuk verhaal en foto's. Vlgs mij moeten jullie eerst een week naar een rustoord om bij te komen van deze vakantie.
    Zelf ga ik even een uurtje tennis en daarna de rest van de zondag krantje lezen, wijntje erbij en een hapje.

groetjes Jannie

• 09 November 2008 - 11:17

Therese En Jurgen:

Dag koukleumen,

Jullie staan volgens ons nu al bol van de indrukken.. super reis tot nu toe? Bekende omgeving. Geniet van de volgende tocht.

Liefs Jurgen en Therese

• 10 November 2008 - 14:20

Ing:

He lieverds,

Super foto's!!

Dikke smakkerd.

• 10 November 2008 - 18:59

Margriet:

Jeetje jongens, wat een land en wat een belevenissen. Prachtige plaatjes ook.

Hier wordt het langzamerhand wat herfstachtig, maar zeker niet koud, kunnen jullie hopelijk rustig acclimatiseren over.... nog niet aan denken, genieten geblazen!

Liefs,
    Margriet

• 11 November 2008 - 07:34

P&P:

Ik wordt bijna jaloers. Prachtige foto's en grootse reisbeschrijving.
    Zal ik een Kuuroord reserveren om bij te komen? Liefs P&P

• 14 November 2008 - 17:46

Cato Ten Hallers:

Vandaag voor t eerst jullie verhalen gelezen en de daar al dan niet bij horende foto's bekeken - en trachten uit te vogelen waar op de kaart het allemaal is, bv dat mooie, onverstoorde rifgebied.

Leuk om zo mee te leven; geen idee dat Kings Canyon zo heet kan zijn, toen ik er ooit een paar koele meidagen was.

Zijn jullie naast al die vogels en ander wild-levende dieren al bomen vol vleermuizen, vliegende vossen en zulk soort spul tegengekomen? t Kan er daar soms van miegelen in de bomen - als die dierjes voor Tineke tenminste niet als spinnen werken.

Herinner ik me goed dat vanaf Melbourne jullie vervolg richting Sidney gaat? Heb een mooie verdere tocht,

Hartelijke groet, van Bart en Cato