Sunset, sunrise - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Sunset, sunrise - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Sunset, sunrise

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

04 November 2008 | Australië, Sydney

zo. 2 nov. van Darwin (6.00 uur op) via Alice Springs (tussenstop van ca 4 uur)naar Ayers Rock gevlogen. Daar arriveerden we om 14.50 uur. Met shuttle naar hotel Outback Pioneer. Heel wat minder florissant dan de folder beloofde. Enfin, in afwachting van de dag van morgen hier voor het eerst Emu-worstje, geroosterde kameel, roasted kangaroe, iets onduidelijks van de krokodil en nog zo wat gegeten. M.u.v. de krokodil vonden we het lekker. Na talloze voorzorgsmaatregelen ter voorkoming van spinnen in en onder het bed (T.) hebben we heerlijk geslapen. Gelukkig hoefden we deze keer niet vroeg op.
3 nov. Om 15.00 uur opgehaald om de Olga's (Kata Tjuta) en vervolgens de sunset bij Uluru (Ayers Rock) gade te slaan. Helaas , de zon ging wel onder, maar dat viel door de bewolking niet te zien. En dus zagen we ook niet het bloedrood kleuren van de Uluru.Erg jammer, maar ook zonder dat is het een schitterende gezicht.
4 nov. Vanochtend onmenselijk - hoezo vakantie- vroeg op (3.45 uur). Deze keer om de sunrise te bewonderen. Prachtig! Daarna een eindje om de Uluru heen gewandeld. Elke meter levert weer een nieuw plaatje op. I.v.m. de regen die voorspeld was en ook kwam, kon de Uluru niet beklommen worden. Met een hellingspercentage van 75% is dat iets wat je ook maar beter kunt laten.
Veel boeiende informatie over aboriginals van gids en in visitor centre gekregen.
Om ca. 10.30 uur waren we weer terug.
Vertrekken vanmiddag om 12.30 uur naar Kings Canyon en overnachten daar.
Jammer genoeg, hebben we hier opnieuw geen mogelijkheid om foto's te plaatsen. Komt dus nog.
Groetjes van twee slaperige genieters.

• 04 November 2008 - 12:36

Inge:

Hoi slaperige reizigers,

Jullie zijn al in Kings Canyon! ga zo weer even op het net opzoeken waar dat precies is. Love you.

Kus Ing

• 04 November 2008 - 15:06

Carijn:

Zonde van de zonsondergang, maar natuurlijk een super zonsopgang voor terug gekregen. Moet je wel een beetje vroeg uit bed, maar dan heb je ook wat! Hopelijk morgen weer een beetje uitslapen in een hotelletje die wel is wat er in de brochure staat.

Liefs Carijn

• 05 November 2008 - 13:17

Oma:

Zit weer gezellig met Carijn jullie reis mee te maken. Wat doe je een indrukken op! Hoop straks bij thuiskimst van te genieten. Kirsten vanmiddag gezellig wezen eten, dus geen zorgen.

Liefs Oma

• 06 November 2008 - 12:17

Judith:

Al dat vroege opstaan lijkt me niks, maar kennelijk zijn de beloningen groot!Houden jullie naast deze site ook nog een dagboek bij? Het lijkt me allemaal zo veel en zo bijzonder wat je meemaakt! Veel genieten in ieder geval, groeten!