van camelfair via national park naar Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu van camelfair via national park naar Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

van camelfair via national park naar Taj Mahal

Door: Gaby en Tineke

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

04 November 2009 | India, Agra

4 nov. Na een lange dag zijn we vanavond gearriveerd in Agra, de stad van de Taj Mahal. Vanochtend nog doorkruisten we per jeep voor de derde keer hotsbotsend over "paden" met rotsblokken het schitterende Ranthambore National Park op zoek naar een van de 41 tijgers die hier rondzwerven Tot onze enorme frustratie hebben we er - in tegenstelling tot vrijwel alle andere safarigangers - niet een gezien. En dat terwijl we die derde tocht extra geboekt hadden, omdat we na de teleurstelling van gisteren nog een keer een poging wilden wagen. Extra frustratie: de jeep met gids en chauffeur kwam ca. 45 min. te laat, omdat men in overleg met de parkwachters de route wilde veranderen van traject 1 naar traject 2 omdat we gisteren traject 1 al hadden afgelegd. Het toeval wilde, dat uitgerekend vandaag een tijger op traject 1 te bewonderen viel. Het voelde als de verkeerde kassa kiezen bij AH. Dat neemt niet weg, dat we gisteren en vandaag getrakteerd werden op prachtige exotische vogels, "deers" in alle soorten en maten, drie uilen in een boom, zoetwaterslangen, wilde zwijnen, enorme hoeveelheden pauwen, schildpadden,
krokodillen en nog zo wat.
We deden dit alles vanuit The Sawai Madhopur Lodge: een in alle opzichten fantastische lokatie. Charles en Diana waren hier ook. Maar of dat een aanbeveling is, valt te bezien.
In elk geval was het een verademing vergeleken bijn onze ervaringen in Pushkar. We gingen er heen (lange rit, lekke band) om de grootste Camelfair van de wereld te bezoeken ( zoiets als de Zuidlaardermarkt, maar dan groter en met kamelen, maar toen we arriveerden was de grote hoeveelheid kamelen al verkocht. Wat overbleef was een Aziatische kermis, waar we ons niet helemaal thuisvoelden.
Met kar en kameel terug naar ons tentenkamp waar we het voor een nacht met een tent moesten doen (alle hotels waren vol), weliswaar met eigen sanitair, maar de zandboel was er niet minder om. Alles zat er onder. Waren blij toen we het kamp vaarwel konden zeggen.
Vandaag (4 nov.)nog eem bezoek gebracht aan Fatehpur Sikri, de residentie van de grootmogol Akbar: prachtig complex. Omdat we erg laat in Sigri arriveerden ivm onze extra excursie in Ranthambore, namen we om tijd te winnen de Tuktuk en de lokale bus (een sensatie op zich), omdat prive-auto's het terrein niet op mogen.
Morgen moeten we voor de derde keer vroeg op. Deze keer om 4.45 uur, omdat we de zonsopgang bij de Taj Mahal willen bijwonen.

• 05 November 2009 - 08:26

P&P:

Wat een fantastische verhalen. Ik volg jullie belevenissen met enige jaloezie.
    Nog heel veel plezier!
    Liefs P&P

• 05 November 2009 - 23:18

Nel:

donald biedt je, als troost voor de "verkeerde rij bij de kassa", een kaartje voor artis aan.
    Maar wellicht zijn er nog tijgers in Nepal.
    We blijven met veel belangstelling volgen.