Smog in the city - Reisverslag uit Peking, China van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Smog in the city - Reisverslag uit Peking, China van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Smog in the city

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

13 Oktober 2008 | China, Peking

Hallo allemaal,

Staan op het punt te vertrekken naar Perth na twee dagen Hongkong, waarvan we de eerste slapend hebben doorgebracht in aangenaam hotel met een schitterend uitzicht op Hongkong Island. Dat zagen we natuurlijk pas toen we de ogen geopend hadden. Gisteren hebben we een rondrit met tourbus door de stad gemaakt. We zouden om 8.15uur vertrekken, maar toen we om 8.45 uur nog niet waren opgehaald, zijn we met de taxi achter de bus aangereden: een heel prettige wijze van sightseeing.Helaas haalden we de bus in, zodat we noodgedwongen een juwelenfabriekje moesten bezichtigen.Daarvoor hadden we gelukkig nog een bootje voor ons alleen waarmee we een rondtocht in de vissershaven hebben gemaakt. Na een bezoek aan Stanley market (schoenen gekocht) , naar The Peaktower gereden voor uizicht op de stad. Jammergenoeg was het uitzicht beperkt door de smog, maar er vielen nog voldoende wolkenkrabbers te bewonderen.
Aan het eind van de dag getracht te winkelen in Hongkong Island (ook op zondag is hier alles open),maar overstelpende drukte (geen wonder: de helft van de inwoners woont in eenkamerappartementen van 19m2 met het hele gezin, dus iedereen gaat naar buiten), en giftige walmen van uitlaatgassen, en prikkende ogen van de smog maakten dat we het al gauw voor gezien hielden. Met taxi en ferry teruggekeerd naar ons stekje in Kowloon, waar het veel prettiger toeven is: ruim van opzet, luxueuze winkels,en veel minder vol. Vanaf de pier over de boulevard teruggewandeld naar ons hotel, onderweg langdurig op terras gezeten en genoten van Chileense wijn en Thaise hapjes.(Voor de goede orde: we zitten in China).
Groetjes van ons beiden.

• 13 Oktober 2008 - 07:32

Gerry:

Dag kinders, je zit nu in 't vliegtuig naar Perth, I presume. Tineke, zorg ervoor dat Gaby per stad niet meer dan 5 paar schoenen koopt!! 't Vliegtuig moet nog wel kunnen opstijgen! Vlieg lekker verder en land zacht!
    Liefs, Gerry

• 13 Oktober 2008 - 09:13

Jurgen En Therese:

Hoi travellers,

Wat een heerlijke herkenbaarheid. Smog, vol en chaotisch. Wat wordt dat een verademing als jullie zometeen uitstappen in Perth en daar in de rust en vriendelijkheid van Australie terecht komen. Lekker blijven genieten!! Zijn benieuwd wanneer de 1ste plaatjes op de site te zien zullen zijn.

Liefs
    Jurgen en Therese

P.S.
    Teveel schoenen is geen probleem hoor, gewoon via UPS oid naar Nederland sturen kan altijd, keep on shopping!!

• 13 Oktober 2008 - 09:40

Martijn & Carijn:

Dat klinkt allemaal al erg gezellig! Geen juwelen gekocht?? Oooohh, als ik dit lees wonen wij in A'dam toch best wel ruim (hihi). Hopelijk goede reis naar Australie. De taxi is hier geen optie, wanneer het vliegtuig al is vertrokken........ Geniet van de eerste periode in Perth!

Dikke kus ons

• 13 Oktober 2008 - 12:01

Oma Bloemerts:

Wat een verhalen! Ik ben blij dat jullie een goede reis hebben gehad. Ik ben erg benieuwd naar het volgende verhaal vanuit australië!

Groetjes Oma

• 13 Oktober 2008 - 12:33

Ingeborg:

He lieve allebei,
    Dat klinkt allemaal weer super goed. Ben heel benieuwd naar julie eerste plaatjes. Hopelijk een goede vlucht gehad naar Perth. Vooral veel genieten! Kus

• 13 Oktober 2008 - 13:27

Trijny:

Klinkt allemaal heel spannend. Ben zeer benieuwd naar de rest van de verhalen en de foto's. Heb het fijn, Trijny

• 14 Oktober 2008 - 16:05

Jannie Greidanus:

Hi Dames,
    Nog maar een paar dagen weg en dan al zoveel te vertellen "geweldig'.
    Ik zal jullie via de verhalen volgen. Zelf nog aan het bijkomen van de 4 mijl. Tineke ik heb zondag even een bezoek gebracht aan je moeder alles prima met haar.

groet Jannie Greidanus