Hoezo zwemmen ? - Reisverslag uit Geraldton, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Hoezo zwemmen ? - Reisverslag uit Geraldton, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Hoezo zwemmen ?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

17 Oktober 2008 | Australië, Geraldton

15-10: de oplader van het nieuwe fototoestel(G) bleek het niet te doen. Dus Perth in voor een nieuwe. Vonden uiteindelijk op twee hoog in London Court een reparateur, die ons een nieuwe kon leveren. Door dat alles een uur later dan we wilden met taxi naar KEA-motorhomes.Na uitgebreide voorlichting reden we de weg op (Tineke achter het stuur. Had inderdaad iets weg van een bikkel, wat dat ook moge zijn!).Onze eerste stop : Woolworth voor inslaan van proviand en toen óp naar Guilderton: prachtig landschap, heel gevarieerde vegetatie en heel veel wild. Bijna waren we echt voorgoed in de omgeving van Perth gebleven toen we nog net op tijd een kangoeroe konden ontwijken die pal voor onze camper sprong, terwijl ons op hetzelfde moment een vrachtwagen tegemoet reed. Spannend, maar we hebben in ieder geval een kangoeroe in levende lijve gezien en dat is heel wat prettiger dan al die dode die langs de kant van de weg liggen.
Deze dag vroeg (13.30 uur) een camping opgezocht in Guilderton, de camper ingericht en hem vervolgens in gebruik genomen.Een bijzondere ervaring.(Tweemaal hoofd gestoten en tien keer iets kwijt (Gaby), maar fantastisch (Tineke). Daarna toch nog even een wandelingetje naar het strand gemaakt en genoten van uitzicht op zee en vogels.Na wat geworstel met de installatie van tafel en bedden, was het tijd voor een goed glas wijn om de eerste dag te vieren. We zijn van plan dat elke dag te doen.
16-10: reisdoel Cervantes en dan m.n. de Pinnacles. Onderweg heel veel wilde planten, de meest vreemdsoortige bomen, weidse vergezichten, duinen met spierwit zand en nauwelijks een kip op de weg. Wel emoes:op gelukkig redelijke afstand stak een groepje van vijf over. Prachtig gezicht.
Klein probleempje onderweg: de sigaretteaansteker deed het niet, gevolg: Tomtom kon niet opladen. Gevolg: we hebben de weg vanaf Cervantes naar de Pinnacles ouderwets afgelegd, wat niet wil zeggen dat het sneller gaat. Enfin, toen we het eindelijk gevonden hadden, bleek dat onze camper eigenlijk te groot was voor de pinnacle desert road. Je bent een bikkel of je bent het niet, dus toch doen. Na 50 m. het gevoel dat dit geen pleziertochtje zou worden, maar toen was er geen weg meer terug. Dat neemt niet weg dat het een belevenis was. Na afloop bleek de camper heel en wij ook.
17-10: vroeg vertrokken van Guilderton richting Geraldton. Zo'n 207 km naar het noorden. Na enige tussenstops (Dynamite Bay en Dongara Marine) gearriveerd om 14.00 uur. Mooie camping direct aan zee. Schitterend weer, dus wat zou een mens nog meer willen dan zwemmen. In plaats daarvan zitten we in een bejaardentehuis omdat dat de enige plek is waar we kunnen internetten. We hebben,heus waar,ruim twee uur de hele stad afgezocht naar een internetcafe. Nu hebben we heel veel voor onze website over, maar er zijn grenzen. Alleen als er een computer pal naast de camper staat, schrijven we verder.
Groetjes

• 17 Oktober 2008 - 08:54

Carijn & Martijn:

Nou, Nou, Nou, wat een verhaal weer! Niet meteen opgegeven wanneer er in de bush-bush geen internet te vinden is. Spannend van het plezierreisje naar Guilderton. Blij dat alles zo goed gaat! Succes met de foto's ?!@#?!@

knuffel ons

• 17 Oktober 2008 - 11:55

Ted En Marloes:

Geniet maar lekker, we horen anders later wel van jullie belevenissen (dagboek)
    14-10 Olivier geboren prachtig knulletje, maar liefst 4400 gram
    groetjes

• 17 Oktober 2008 - 13:59

Inge En Niels:

WAt een verhaal! Dus al even tussen de oudjes uitgevonden dat het daar nog lang geen tijd voor was! We willen wel meer verhalen hoor, dus inderdaad niet snel de moed opgeven voor een internetverbinding! Super in ieder geval om te lezen dat het zo goed gaat, jullie nog heel zijn na die indiana jones route op de pinnacle desert road, en het daar zo mooi is. Blijf er lekker van genieten. Dikke kus

• 17 Oktober 2008 - 16:12

Jannie:

Haha, ik zie het helemaal voor me. Vooral doorgaan met de verhalen.

• 19 Oktober 2008 - 09:07

Jurgen En Therese:

HAHA, de 2 wilde dames op pad en nog wel met een "veel te" grote camper (kan die niet draaien?!). Staat er niet iets in de voorwaarden over waar je wel en niet mag rijden?!?! Wel een heerlijk avontuur. Zowaar hebben jullie nog een internet pc gevonden, want er staan leuke foto's op de site, helemaal super!! Blijf genieten en vooral blijf ook verhalen en foto's plaatsen. De foto van de boten in hong kong en de uitgestrektheid van ausssie gaf direct het vakantiegevoel weer, heerlijk.
    Liefs Jurgen en Therese

• 21 Oktober 2008 - 20:09

Thea En Cor (snurkt):

Lieve Tien en Gaby,

Eindelijk na veel gezoek op de side jullie gevonden en even tijd (uit het leven van een drukke ambtenaar)voor een berichtje.
    Wat een avontuur zeg. Hopenlijk gaat het rijden met de camper een beetje voorspoedig (en Tineke kom je niet met een kangeroetasje thuis) Nog heel veel plezier, zon en mooie foto's en voorzichtig he.

Liefs Thea en Cor

• 24 Oktober 2008 - 19:24

Patricia:

de kop is eraf...de reis is begonnen de eerste mankementen zijn geweest de rest volgt maar dat moet een reis ook hebben anders is er niks aan.Veel plezier nog. groetjes Patricia