Flora en Fauna rondom Kalbarri - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu Flora en Fauna rondom Kalbarri - Reisverslag uit Sydney, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

Flora en Fauna rondom Kalbarri

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

19 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Ja, we hebben er weer een gevonden. Deze keer in het plaatselijk cafetaria te Kalberri, waar we ondertussen al weer uren hebben doorgebracht. En ja, het is gelukt: de eerste foto's zijn geplaatst, zij het niet in chronologische volgorde. We vertellen nog wel eens wat nu precies wat is.
Gisteren vanaf Geraldton de 160 km lange tocht ondernomen naar Kalbarri National Park: een hele mooie route dwars door eigeel heuvelachtig en soms bergachtig landschap, immense graanvelden, velden vol paarsblauwe bloemen en witgele bolletjes zo groot als grapefruits, waarvan we niet konden thuisbrengen wat het waren. In Northampton kozen we voor de route die langs de kust liep. Onderweg zagen we "Pink Lake" een meer waarvan het water echt hard roze en aan het eind diep paars was gekleurd, een spectaculair gezicht. Daarna doorgereden tot aan de kust. Indrukwekkende cliffen en natuurlijk dolfijnen. We zagen er wel zes. Groot gejuich( Gaby). TIneke kan er ook wat van: de spin in de douche zorgde minuten lang voor een respectabel aantal decibellen.
Tegen het eind van de middag zijn we verder het Kalbarri National Park in gereden. Schitterende woestijnbeplanting die nu in bloei staat, De Murchison die zich door het park slingert, omzoomd door hoge rotsformaties, bijzondere vogels en Wijd en zijd geen mens te bekennen. Wel veel waarschuwingsborden met de mededeling dat je minstens pp 3 liter water bij je moet hebben als je het park in gaat. Het is hier ook inderdaad ongelooflijk warm. De boterham die we aan het ontbijt aten, droogde uit terwijl we de tweede hap nog moesten nemen.
Vanochtend het rustig aangedaan (de whalecruise ging helaas niet door,: maar twee aanmeldingen. In plaats daarvan hebben we ons gestort in huishoudelijke activiteiten (de een wat meer dan de ander) Vanmiddag een rondvaart gemaakt op de Murchison River. Gezien:enorm grote Pelikanen (gejuich), heel veel Kangaroes w.o. een kleintje (nog meer gejuich), een grote arend, een regenboog en een prachtige zonsondergang.
Morgen richting Monkey Mia.
Groetjes van ons beiden

• 19 Oktober 2008 - 15:44

Oma En Carijn:

Wat een verhaal, en eindelijk een aantal mooie fotos! Trots op jullie. Oma; Geniet weer volop van bezoek Carijn, kan daardoor ook alles mee beleven. Wat hebben we het dsn nog goed op onze oude dag. Tot het volgende verhaal.

Een dikke smakkerd van ons beide

• 19 Oktober 2008 - 17:03

Therese En Jurgen:

Hoi juichers,
    Dat klinkt als een hoop mooie momenten waar een boel gejuich bij hoort (behalve de spin). Al een week erop zitten en klinkt als belevenissen van een maand. We wachten met smart op de volgende foto's, keep on writing! Liefs T. en J.

• 19 Oktober 2008 - 20:15

Ing En Niels:

He wereldreizigers, heerlijk verhaal op mijn zondagmiddag! De komende week weer een weekje alleen dus ik wil veeeeel verhalen en foto's ter vermaak! hahahaha Hoop dat de spinnen nu goed afgeschrikt zijn mams (moet lukken met die decibellen). Veel plezier weer met z'n tweetjes. Dikke kus van ons.

• 20 Oktober 2008 - 07:40

P&P:

Pracchtige foto's. leuke verhalen. Vandaag (maandag) hier prachtig weer (strak blauwe lucht).
    Gaby inmiddels geroutineerd kampeerster?
    Volgende keer ga ik wel mee voor het huishouden!
    XXPP

• 20 Oktober 2008 - 08:44

Jannie:

Mooie verhalen en met de foto,s erbij nog leuker.
    P.P. gaf zaterdag een hig tea voor zijn verjaardag.Jullie avonturen hebben we met zijn allen even besproken.
    Vandaag weer een mooie herfstad en ik ben vrij om even te golfen.

Tot mails Jannie