No worries, darling - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu No worries, darling - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van tineke en gaby - WaarBenJij.nu

No worries, darling

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg tineke en gaby

22 Oktober 2008 | Australië, Coral Bay

20-10:Van Kalbarri naar Monkey Mia. Onderweg gestopt bij Hamelin Pool. In de bloedhitte gelopen naar de stromalieten ( we vertellen jullie later wat dit zijn, maar onthou alvast dat ze 3500 miljoen jaar oud zijn), en bij het roadhiouse ter plekke een milkshake van Amerikaanse afmetingen gedronken en een vliegennet gekocht.Het net trek je over je hoofd om te voorkomendat vliegen in je neus, je mond en je oren vliegen.We liepen dus als imkers door de Australische bushbush.
Vrijwel gesmolten arriveerden we in Monkey Mia (35gr), want we wilden dolgraag dolfijnen zien. Wat we in eerste instantie zagen toen we eindelijk het water in gingen, waren pelikanen. We zwommen er gewoon tussen in en wij maar wachten in Kalbarri op het voeren van die beesten. In Monkey Mia overigens mooie camping in dolphin resort(de leukste tot dusver) en zo weinig omgevingslicht dat we konden genieten van een overweldigende sterrenhemel.Enig minpunt van Australie tot nu toe: het vinden vanm een bottleshop waar ze wijn verkopen.
De volgende morgen genoten van de dolfijnen. we hebben er maar liefst 30 gezien op ca, een halve meter afstand. een belevenis. Besloten om morgen direct door te rijden naar Coral Bay.

21-10 Gisteren (di) na een lange en vrij monotone tocht van zo"n 600 km(een van de weinige tussenstops, waarvoor we maar 100 km om moesten rijden,was blowholes: indrukwekkend, een soort van boko table op Curacao , maar dan nog wilder volgens T,) gearriveerd in Coral Bay, Helaas waren er geen campersites met electriciteit beschikbaar, dus overnacht in cabin, wat in dit geval wil zeggen een soort van zomerhuis.Wel konden we de camper naast de cabin parkeren. Hoewel ruim van opzet hadden we beide (!!) heimwee naar onze camper. Vandaag dus verkast naar campersite. Staan hier te midden van palmbomen op steenworp afstand van de turqoise zee. Om half twaalf over het strand (zand en rotsen) gelopen naar de kraamkamer van haaien. Hebben er heel wat gezien,maar te ver weg om ze op de foto te zetten. wel heel dichtbij: roggen en ontelbare andere vissen.
Omdat we morgen een 6-uur durende eco marine cruise gaan maken, waarbij er gesnorkeld gaat worden, hebben we vanmiddag geoefend (instructies: T.,leerling:G.)Ging- hoe is het mogelijk- meteen goed, morgen het echte werk op zee.No worries,darling. Een Australisch stopwoord voor:geen probleem.

• 22 Oktober 2008 - 16:06

Ingeborg:

Hoi waterratten!
    Geweldig al die fauna! Heel benieuwd hoe de snorkeltrip is morgen. ZE hebben vast betere brillen en snorkel dan wij hier he mams!!! hahaha. Geniet lekker van het paradijs daar. Kus Ing

• 22 Oktober 2008 - 16:22

Carijn&Martijn:

Foto's van de dolfijnen?!.?! Super gaaf om te zien. Ik zie jullie al lopen met die mooie netten op het hoofd. Ga genieten van de cruise en snorkel er maar lekker op los.

Dikke kus ons

• 25 Oktober 2008 - 20:32

Jurgen En Therese:

Jawel, flipper himself!

Wat leuk om dit te zien.
    Erg mooi die stuimige waterhoos!